MAY THE FORCE BE WITH YOU

MAY THE FORCE BE WITH YOU

De laatste maanden hebben we gevaren op woelig water. Waarschijnlijk ben je nog bezig om het water uit jouw schip te scheppen, richting te bepalen en hopen dat je veilig terug in jouw haven komt.  Of die haven zo veilig zal zijn als voorheen, weten we nog niet.  En misschien wil je ook helemaal niet terug en kies je voor andere oorden.

Hopelijk heb je een zaak die je deels ook kan vertalen naar een aanbod dat minder afhankelijk is van het persoonlijk contact met klanten. Als de fysieke deuren ooit weer op slot moeten, ben je best voorbereid en heb je een manier gevonden om te kunnen blijven verkopen.  Wij hopen dat we niet evolueren naar een wereld waarin persoonlijk contact de uitzondering wordt en digitaal contact de norm wordt.  We blijven sociale wezens en wat iedereen die er belang bij heeft ook beweert, we worden an sich niet gelukkiger door de hele dag tegen een scherm te praten.  Als je kinderen hebt, zal je erkennen dat kinderen na een dagje “ontspanning” op hun gsm of tablet een pak meer stress en apathie vertonen dan wanneer ze op z’n minst een paar uurtjes in beweging waren en persoonlijk contact hadden met leeftijdsgenootjes.

Voor volwassenen is dat geen ander verhaal.  Ieder bedrijf dat technologische en digitale oplossingen verkoopt, wil ons schijnbaar een wereld verkopen waarin we hoofdzakelijk nog digitaal contact hebben met onze klanten of medewerkers.  De logische stap is dat we allemaal skypen, zoomen, acteren in onze eigen filmpjes (en hopelijk kunnen verbergen dat we dat eigenlijk niet zo graag doen) en massaal aanwezig zijn in de “nieuwe digitale wereld”.  Om dan binnen een aantal jaren vermoedelijk spijt te hebben dat we met z’n allen massaal deze keuze hebben gemaakt en het product worden van onze eigen creaties. We hebben veel contact met ondernemers en zelf diegenen die heel sterk digitaal actief zijn, geven toe dat ze die éénzijdige aanpak soms vermoeiend vinden.  Achter het gemak waarmee ondernemers digitaal als het nieuwe normaal uitroepen en opdringen, schuilt onderliggend vaak een eigen agenda. Wie zich enkel baseert op de berichtgeving en posts op social media, krijgt de indruk dat veel bedrijven en ondernemers de stap naar online dienstverlening en verkoop nu al succesvol hebben gemaakt.  Niets is minder waar.  Wie met zelfstandigen praat, leert dat een plotse online zichtbaarheid veel energie vraagt en weinig geld in het laatje brengt.  De conversie van zichtbaarheid naar verkoop is een proces dat veel tijd vraagt en vaak de ondersteuning van experts op vlak van social media vereist.

Binnen ons eigen netwerk kunnen wij COPIXA warm aanbevelen.  Copixa is gevestigd in het fraaie Kortrijk en kan jou helpen om jouw digitaal verhaal om een professionele manier te schrijven!

Jurgen Platteau, zaakvoerder Copixa

Ondernemers zorgen in de toekomst best voor een online en digitaal aanbod waar ze doordacht voor kiezen!

Wij zijn pleitbezorger van een én-én-verhaal waarbij ondernemers gebruik maken van alle middelen die voorhanden zijn en passen binnen hun aanbod, strategie, missie, waarden en normen, visie en toekomstbeeld.  Er zijn zoveel inspirerende verhalen van bedrijven die een succesvolle mix maken van uiteenlopende manieren om hun klanten te bereiken en hun product/dienst in de markt te zetten.  Ze weten wanneer ze moeten schakelen en zijn voorbereid om op elke situatie in te spelen en hun zeilen af te stemmen op de wind. Online aanwezigheid, inzetten van digitale tools, automatisering en gebruik van de laatste technologische middelen, … zijn bewuste keuzes om hun “huis” te beschermen tegen een volgende orkaan.

De weken die voor ons liggen kunnen we koers bepalen en ons aanbod doordacht bepalen.  Misschien heb jij een product of dienst dat moeilijk te vertalen valt in een online aanbod.  Of misschien kan het wel maar weet je dat het een lang proces wordt en weet je dat je voor de rest van je leven ongelukkiger zal zijn als ondernemer.  Ik denk onder andere aan de sector van therapeuten, coaches, … die ooit gekozen hebben voor een job waarbij het intermenselijk warm contact vaak het verschil kan maken voor hun cliënten of patiënten.

We zien dat meer ondernemers overwegen of er effectief al voor kiezen om een tweede inkomensstroom op gang te brengen door zich aan te sluiten bij bedrijven die al veel verder staan op vlak van digitaal ondernemen.

Dropshipping, affiliatemarketing, netwerkmarketing, team-marketing, franchising, … werden in het verleden niet altijd beschouwd als volwaardige manieren om te ondernemen maar blijken net nu wel hun kracht te bewijzen.  Net zoals elk model (per uur factureren, no cure no pay, …) zijn er voor- en nadelen aan deze alternatieven maar de voordelen wegen wel door.  In tijden waarin veel zaken verplicht werden de deur te sluiten, konden deze ondernemers verder werken omdat de bedrijven die ze vertegenwoordigen al heel lang geleden ingezet hebben op automatisering, webverkoop, online aanwezigheid, … en zijn alle tools om verkoop te genereren buiten een fysieke winkel, al geïnstalleerd en met succes toegepast.

“Boost Your Business met FAB” is één van de mogelijke antwoorden op de uitdagingen waarvoor ondernemers de komende jaren voor komen te staan (Jan Dezwarte).

Jan Dezwarte is verbonden aan een netwerkmarketing bedrijf en heeft een concept uitgewerkt waarbij ondernemers door middel van een eenvoudige manier van werken een tweede inkomen kunnen opbouwen.  Online, veilig, kleine investering en gebruik makend van de resources van een bedrijf dat reeds 42 jaar succesvol is in meer dan 160 landen.

Op Ondernemer Zoekt Partner kan je het verhaal van Jan lezen.  Neem zeker eens contact op met Jan via jan@jandezwarte.be en vraag hem eventjes kort te bellen.

 

Stay safe!

Youri

 

 

 

 

Share:

Author: Youri Gesquiere

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *